قوس 09, 1395 17:59 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهوری آذربایجان بر گسترش روابط با ایران

رئیس جمهوری آذربایجان، گسترش روابط دوجانبه را با جمهوری اسلامی ایران خواستار شد.

به گزارش ایرنا؛ "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه در دیدار "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در باکو، از پیشرفت روابط دو کشور ابراز رضایت کرد و گفت طیف گسترده روابط، نماد دوستی و پیوندهای عمیق دو ملت و دو کشور است. 

رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان،  خط ریلی رشت– آستارا را طرحی مهم برای دو کشور و کل دالان حمل و نقل شمال– جنوب و اتصال اروپا به منطقه خلیج فارس و غرب آسیا عنوان کرد و گفت تحقق این پروژه‌های مهم و راهبردی، استحکام بخش دوستی و برادری ایران و جمهوری آذربایجان است. 

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین تروریسم و افراط گرایی را تهدیدی جدی برای منطقه و جهان عنوان کرد و افزود مبارزه با داعش وظیفه همگانی است. 

الهام علی اف درباره تحولات سوریه نیز گفت: مردم سوریه باید با حفظ تمامیت ارضی کشور خود درباره آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

"محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران هم در این دیدار بر ضرورت همکاری بانک‌های مرکزی ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی تاکید و آمادگی شرکت‌های ایرانی را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های برق و دیگر زمینه‌ها در آن کشور اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای شرکت در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات "باکوتل" به جمهوری آذربایجان سفر کرده است.

 

کلیدواژه