اسد 16, 1401 19:00 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: سلاح هسته ای در دکترین ایران جایگاهی ندارد
    امیرعبداللهیان: سلاح هسته ای در دکترین ایران جایگاهی ندارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد : سلاح هسته ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و مغایر با سیاست ها و اعتقادات ما است.

به گزارش رادیو دری، " حسین امیرعبداللهیان " ؛ امروز ( یکشنبه )  در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، با اشاره به نشست سالانه ان پی تی NPT  (معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای) در نیویورک و حضور فعال تیم اعزامی ایران، گفت: فتوای  رهبر معظم انقلاب اسلامی  درباره حرمت کاربرد سلاح هسته ای برهمگان حجت و روشن است.

امیرعبداللهیان افزود:  معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای حاصل یک توازن است و همواره  نیز بر جنبه های مختلف این توازن تاکید شده است، اما برخی از کشورها به طور گزینشی با آن برخورد می کنند.

به گفته امیرعبداللهیان:  جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای در غرب آسیا، آمادگی خود را برای تداوم همکاری سازنده در این مسیر اعلام می دارد.

وزیر امور خارجه درخصوص مذاکرات رفع تحریم ها گفت: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم،  اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می شود، البته نتیجه این موضوع بستگی دارد که آمریکا  واقع بینی لازم را در عمل از خود نشان دهد. 

امیرعبداللهیان در ادامه  گفت: همکاری  ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی استمرار دارد اما  معتقدیم آژانس باید با فاصله گرفتن از موضوعات انحرافی و غیرسازنده سیاسی و از مسیر فنی موضوعات باقیمانده پادمانی را به طور کامل حل و فصل نماید. 

وزیر امور خارجه با اشاره به شروع تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت دهها تن از شهروندان ، کودکان و زنان فلسطینی تاکید کرد:  مقاومت فلسطین در ادامه دفاع از سرزمین و امنیت خود ، پاسخی قوی تر به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

گوترش نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تاکید بر لزوم امحای سلاح های هسته ای در جهان تاکید کرد: گفتگوهای برجام اهمیت زیادی دارد و  در ارتباط با طرف های گفتگو بر مصالحه و انعطاف پذیری بیشتر در این مرحله تاکید داشته ایم.

کمالوندی: درمورد پادمان در وین مذاکره می کنیم

کلیدواژه