آمریکا باید ایران را صادقانه متقاعد کند
(last modified Thu, 18 Aug 2022 08:03:58 GMT )
اسد 27, 1401 12:33 Asia/Kabul
  • مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران: آمریکا باید ایران را صادقانه متقاعد کند
    مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران: آمریکا باید ایران را صادقانه متقاعد کند

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته ای ایران از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته ای ایران گفت: برای این‌که جمهوری اسلامی ایران از توافق آتی در مذاکرات وین رضایت داشته باشد و از اجرایی شدن کامل آن مطمئن شود، آمریکا باید صادقانه عمل کند.

مرندی با اعلام اینکه در هفت-هشت ماه اخیر، دستاوردهای زیادی در مذاکرات هسته ای حاصل شده است، افزود: با توجه به این که ایران گذشته پیچیده و بحث‌برانگیزی با آمریکا و اروپا در زمینه برجام داشته است، مهم است آنها درک کنند که ایرانی‌ها می‌خواهند اطمینان بیابند، آمریکا بدون این که بهایی بپردازد،‌ تاریخ را تکرار نخواهد کرد.

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران تصریح کرد: ایرانی‌ها می‌خواهند هرچه سریع‌تر توافق انجام شود اما ایرانی‌ها همچنین می‌خواهند مطمئن شوند که در دام توافقی بد نمی‌افتند.

دور جدید مذاکرات با محوریت رفع تحریم های آمریکا ضد ایران که از چهار اوت/13اسد در شهر وین آغاز شده بود، هشت اوت/17اسد پایان یافت.

در این دور از مذاکرات، چند پیشنهاد از سوی «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شد.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا درخصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

توضیحات امیرعبداللهیان درباره زمان برگزاری نشست مشترک برجام در سطح وزیران خارجه

اولیانوف: نتیجه نهایی مذاکرات وین به رفتار آمریکا بستگی دارد

کلیدواژه