وزیر کشور ایران: زائران اربعین به هیچ وجه به سمت مرزها حرکت نکنند
(last modified 1401-06-19T02:59:15+00:00 )
سنبله 19, 1401 07:29 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران: زائران اربعین به هیچ وجه به سمت مرزها حرکت نکنند
    وزیر کشور ایران: زائران اربعین به هیچ وجه به سمت مرزها حرکت نکنند

وزیر کشور ایران گفت، افرادی که در حال عبور از مرز هستند، از قبل در این پایانه حضور داشتند و تعدادی از زائران نیز در استان ایلام بودند که به تدریج در حال عبور هستند.

به گزارش رادیو دری، «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت مرزها برای عبور زائران اربعین، گفت: روز پنج شنبه حجم بسیار زیادی از زائران عازم مرزهای عراق شده‌اند و از آنجا که طرف عراقی ظرفیت این حجم از تردد زائر با این سرعت را ندارد، زائران دچار مشکلاتی شدند وصلاح نیست چنین تجمعات گسترده‌ای در مرزها داشته باشیم.

وزیر کشور اظهار کرد، نگران سلامت مردم هستیم و به همین دلیل از مردم در خواست داریم از مبدأ به سمت مرزها حرکت نکنند، زیرا شرایط بسیار پرازدحام است.

وحیدی تاکید کرد، در صورتی که شرایط فراهم شود و بتوانیم به موقع و به طور مناسب زائران را از مرز عبورمی دهیم و دوستان عراقی نیز این بستر را فراهم کنند تا با سرعت زیاد عزیزان را عبور دهند .

وزیر کشور با بیان اینکه همه نیروها در مرز بسیج هستند اما جمعیت در آنجا بسیار زیاد است، اظهار کرد: به محض اینکه دوستان عراقی ما آماده شدند و شرایط تسهیل شد، ما اعلام خواهیم کرد که عزیزان دیگر نیز بپیوندند، اما به طور جدی توصیه می‌کنم که مردم الآن به سمت مرز حرکت نکنند، زیرا با جاده‌های قفل شده مواجه می‌شوند.

20 صفر 1444 هجری قمری (26 سنبله)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

عزیمت زائران اربعین حسینی به کربلای معلی در چند روز اخیر شروع شده و در چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌ رسد.  

همه مرزهای ایران با عراق بسته شد

کلیدواژه