سنبله 19, 1401 07:49 Asia/Kabul
  • آمریکا تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی اعمال کرد
    آمریکا تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی اعمال کرد

وزارت خزانه‌ داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، وزیر و وزارت اطلاعات این کشور را تحریم کرد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ضمن تکرار ادعای اینکه ایران اخیراً حملات سایبری به آلبانی انجام داده است، مدعی شد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه آمریکا، وزارت اطلاعات ایران و وزیر اطلاعات این کشور را به اتهام انجام فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا و متحدانش در لیست تحریم‌ های خود قرار داده است.

پیشتر ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی روز چهارشنبه گذشته با ادعای اینکه ایران اخیراً حملات سایبری به آلبانی انجام داده، با اعلام قطع روابط دیپلماتیک با ایران، از دیپلمات‌های این کشور خواست تا آلبانی را ترک کنند.

آلبانی در حالی که مدت‌هاست به پایگاه گروهک تروریستی منافقین مبدل شده، پیشتر نیز اقدام به اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران با اتهام واهی به خطر انداختن امنیت این کشور کرده بود.

از آن زمان به بعد، سفارت ایران در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شد.

دولت آمریکا در سال 2013 آلبانی را مجاب کرد اعضای گروهک تروریستی منافقین را به عنوان پناهنده بپذیرد. 

تحریم‌های جدید آمریکا در شرایطی اعمال‌ شده‌ اند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت جو بایدن در ماه های اخیر بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

آلبانی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفت

کلیدواژه