سنبله 22, 1401 14:58 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه تنش در قفقاز هشدار داد
    رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه تنش در قفقاز هشدار داد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان از ادامه ناآرامی ها و تداوم تنش در منطقه قفقاز ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، با ابراز نگرانی از تداوم تنش در منطقه گفت: منطقه قفقاز شرایط خاصی را طی می‌کند و متاسفانه هنوز آرامش به این منطقه بازنگشته است.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی ایران با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، حضور این رژیم اشغالگر را ضد امنیت و تهدیدی برای کل منطقه ازجمله میزبانانشان معرفی کرد.

رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیوسته اوضاع و تحولات را در منطقه قفقاز رصد می‌کند تصریح کرد: منطقه تحمل جنگ دیگری را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت در منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است افزود: امضاکنندگان بیانیه سه جانبه آتش‌بس باید به مفاد آن پایبند باشند و از هرگونه اقدام تنش زا در منطقه دوری کنند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تحولات در منطقه قفقاز گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در رفع تنش‌ها و بحران‌های منطقه نقشی سازنده و تاثیرگذار داشته است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش تهران و ایروان تاکید کرد: ارمنستان به دنبال تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌هاست.

آتش جنگ دوباره بین ارمنستان و آذربایجان هر روز شعله ورتر می شود

ازسرگیری درگیری بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

کلیدواژه