قوس 13, 1395 15:45 Asia/Kabul
  • واکنش مجلس شورای اسلامی ایران به تحریم یکجانبه آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد ، مجلس ایران نقض تعهدات بین المللی برجام از سوی امریکا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

مجلس ایران درواکنش به اقدام اخیر کنگره آمریکا در تمدید تحریمها ضد ایران،فردا (یکشنبه) دوطرح سه و دو فوریتی را به منظور درخواست ازدولت ایران برای از سرگیری فعالیتهای هسته ای به قبل از دوره برجام و تحریم کالاهای آمریکایی ، بررسی می کند.

"علاءالدین بروجردی"رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران درقبال نقض برجام افزود: مجلس شورای اسلامی به شکل جدی ، دولت ایران را ملزم به اجرای این قانون خواهد کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران  تصریح کرد: وحدت ملی برای مقابله با هرگونه بدعهدی امریکا و نقض برجام در جمهوری اسلامی بسیار بالاست .

بروجردی ، اقدام کنگره امریکا در تمدید تحریم های ضد ایرانی را ناشی از لابی سعودی - صهیونیستی خواند که فقط شرکتهای آمریکایی از آن متضرر می شوند .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران بااشاره به بی اثر بودن این تحریمهای گفت: برجام تنها یک توافق بین ایران و امریکا نیست و کشورهای دیگری نیز آن را امضا کرده اند و به آن پایبند هستند.

 

کلیدواژه