سنبله 31, 1401 19:08 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر حمایت های بین المللی از تحصیل کودکان مهاجر افغان
    تاکید ایران بر حمایت های بین المللی از تحصیل کودکان مهاجر افغان

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران حمایت‌های بین‌المللی از تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «صادق رضادوست»  مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران در دیدار با «لالینی ویراسامی» رئیس جدید دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در این کشور با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: تعداد زیادی از اتباع افغانستانی نیازمند کمک‌هایی در حوزه‌های مختلف هستند و این مستلزم هزینه‌های زیادی است.

وی ضمن اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان مهاجر در ایران افزود: سال گذشته بیش از 550 هزار دانش‌آموز لازم التعلیم افغان در ایران حضور داشتند که با وجود ورودی‌های جدید تعداد این دانش‌آموزان افزایش یافته است و اگر حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی نباشد، دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

رئیس جدید دفتر سازمان بین المللی مهاجرت نیز از حمایت‌های 40 ساله ایران از اتباع و مهاجران خارجی قدردانی کردو ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم برای حل مسائل و مشکلات مهاجران و آوارگان افغان گام مؤثری برداریم.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از اتباع مهاجر افغانستانی در حالی است که هم اکنون در برخی کشورها پناهجویان افغان به صورت اجباری به افغانستان اخراج می‌شوند.

مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس ایران با تفکیک دانش آموزان ایرانی از افغان

مقام ایرانی: سازمان دانش‌آموزی برای همه دانش‌آموزان حتی اتباع خارجی است

کلیدواژه