میزان 06, 1401 10:11 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: نشست مجمع عمومی فرصتی برای رسیدگی به چالش‌های جهانی باشد
    امیرعبداللهیان: نشست مجمع عمومی فرصتی برای رسیدگی به چالش‌های جهانی باشد

وزیر امورخارجه ایران ابراز امیدواری کرد نشست جاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد این مجمع فرصتی برای تبادل نظر رسیدگی به چالش‌های جهانی در حوزه صلح و امنیت بین المللی باشد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در دیدار با «چابا کروشی» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان این که ایران جایگاه عالی برای مجمع عمومی سازمان ملل قائل است، ابراز امیدواری کرد که نشست جاری این مجمع فرصتی برای تبادل نظر رسیدگی به چالش‌های جهانی در حوزه صلح و امنیت بین المللی باشد.
وزیر امورخارجه ایران همچنین آخرین وضعیت گفت و گو‌های جاری برای احیای برجام و پیام‌های تبادل شده با طرف آمریکایی را تشریح کرد و گفت، تروریسم و افراط گرایی همچنان چالش اصلی در منطقه خاورمیانه است که با تشدید وضعیت افغانستان به منشا نگرانی جدی برای کشور‌های منطقه بدل شده است.
امیرعبداللهیان با تشریح ابتکار جمهوری اسلامی ایران به عنوان بانی اصلی قطعنامه مقابله با گرد و غبار، این پدیده را مسئله مشترک کشور‌های منطقه دانست که سلامت میلیون‌ها نفر را با تهدید مواجه کرده و ابراز امیدواری کرد مجمع عمومی بتواند توجه جهانی به ضرورت مقابله با این پدیده را برجسته نماید.
«چابا کروشی» رئیس نشست هفتاد و هفتم مجمع عمومی نیز با استقبال از رویکرد جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به توانمندی بدنه دیپلماسی ایران گفت، ایران نقش فعالی در فرایند اجماع سازی در قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد دارد.
کروشی همچنین با اشاره به ناتوانی شورای امنیت در پرداختن به بسیاری از موضوعات جهانی، افزود، انتظار عمومی کشور‌ها فعال شدن بیش از پیش مجمع عمومی برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با امنیت جهانی است.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به نگرانی جاری جهان در حوزه آب، ابراز امیدوار‌ی کرد ایران حضور فعالانه‌ای در کنفرانس جهانی مدیریت منابع آب در ماه مارس آینده داشته باشد.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، عصر سه‌شنبه به وقت محلی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

امیرعبداللهیان: آماده پاسخگویی به سوالات آژانس انرژی اتمی هستیم

کلیدواژه