میزان 20, 1401 11:06 Asia/Kabul
  • رئیسی: مقاومت راه نجات فلسطین است
    رئیسی: مقاومت راه نجات فلسطین است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه سی‌وششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، مقاومت را راه نجات فلسطین عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در این مراسم، موضوع فلسطین و قدس را مساله اول جهان اسلام دانست و گفت، راه نجات فلسطین و قدس فقط ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است و امروز با اتکا به داشته های بسیار می شود در برابر آنها ایستادگی کرد.

رئیسی با انتقاد از اقدام برخی کشورهای اسلامی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رابطه بین دولت ها را متفاوت از روابط بین ملت ها دانست و افزود، به هیچ عنوان ملت های منطقه عادی سازی روابط با صهیونیست ها را نمی پذیرند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تحمیل تفرقه بر اراده کشورها، ایجاد بازار تسلیحاتی، تصاحب منافع کشورها و به حاشیه راندن مساله فلسطین و قدس شریف هستند تصریح کرد، آمریکایی ها و اروپایی ها بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند.

رئیسی، سیاست ایران را مبارزه با ظلم، تروریسم و تکفیر اعلام کرد و افزود، آمریکایی ها هم می گویند که دنبال مبارزه با تروریسم هستند اما کیست که نداند قهرمان مبارزه با تروریسم در جهان حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و نیروهای مجاهد در منطقه هستند که منطقه را از لوث وجود داعش پاکسازی کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با برشمردن توانمندی های امت اسلامی در جهان معاصر تاکید کرد، پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشتند، پرچم اتحاد بین مسلمانان در سراسر عالم با همه گویش ها، اقلیم ها و نگاهها بوده است.

رئیسی، بصیرت افزایی و جهاد تبیین را از وظایف فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام در عصر حاضر دانست و گفت، امروز روشنگری و تبیین وظیفه همه است تا با هر وسیله‌ای جایگاه اسلام و مسلمانان و وضعیت دشمن و ناتوانی او را تبیین کنند.

آغاز کنفرانس وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران