میزان 27, 1401 11:44 Asia/Kabul
  • ایران به تلاش برای بهبود شرایط افغانستان ادامه می دهد
    ایران به تلاش برای بهبود شرایط افغانستان ادامه می دهد

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان بعد از دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان، تاکید کرد، ایران به تلاش برای بهبود شرایط افغانستان ادامه می دهد.

محمد صادق خان فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان که با هدف رایزنی درباره تحولات افغانستان به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش رادیو دری ، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت که این دیدار، حاوی مباحث سازنده ای برای بهبود وضعیت مردم افغانستان و روند ثبات ساز در ابعاد ملی و منطقه ای بود.

کاظمی قمی افزود، بی تردید استمرار همکاری منطقه ای، رهاوردهای مثبتی را به همراه خواهد داشت.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تصریح کرد، ایران در کنار همسایگان و کشور های موثر به تلاش ها و تعاملات خود به منظور ایجاد ثبات ، بهبود وضعیت معیشتی مردم و مبارزه علیه تروریسم در افغانستان ادامه خواهد داد.

از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اسد 1400  تا کنون، افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی ناشی از تمایل نداشتن جامعه جهانی برای شناسایی رسمی این گروه و بی رغبتی به همکاری با این کشور مواجه شده است.

اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و فقدان منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت که به تبع آن کمبود و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور رخ داده است، سبب شده تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد و نهادهای حقوق بشری درباره بحران انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی برای میلیون ها نفر در این کشور هشدار دهند.

آمادگی ایران برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه همسایگان افغانستان

کلیدواژه