امیرعبداللهیان: رفتار آمریکا ریاکارانه است
(last modified Sat, 22 Oct 2022 12:01:34 GMT )
میزان 30, 1401 16:31 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: رفتار آمریکا ریاکارانه است
    امیرعبداللهیان: رفتار آمریکا ریاکارانه است

وزیر امورخارجه ایران گفت: آمریکایی ها به گونه‌ای حرف می‌زنند و به گونه‌ای عمل دیگر عمل می‌کنند و بیشتر در پی ژست رسانه‌ای هستند.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز شنبه پس از بازدید از مدرسه ایرانیان ایروان و دیدار با ایرانیان مقیم ارمنستان با بیان تناقضات رفتاری مقامات آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران اجازه نمی‌دهد آنها با برخی از پیام‌ها به آشوب و اغتشاشات در ایران دامن زنند و همزمان خواهان ادامه مذاکره با ایران هم باشند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: امروز افکار عمومی نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق هستند؛اینکه یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا به ایران اعلام کند که نگران توافق است اما در ژست رسانه‌ای اعلام کند که مذاکرات اولویت اول واشنگتن نیست، قابل قبول نیست و این رفتار آمریکا، ریاکارانه است. 
امیرعبداللهیان همچنین درباره درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخصوص مناقشه قره باغ تصریح کرد: برای ایران حائز اهمیت است که نیروهای خارجی در منطقه هیچ دخالتی نکنند و در حوزه روابط دو جانبه مناسبات دو کشور گسترش یابد.
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ در همه جای جهان به ویژه میان روسیه و اوکراین و ارمنستان و جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: ایران مخالف جدی جنگ است.
«عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ارمنستان هم در جمع ایرانیان مقیم این کشور با قدردانی از تلاش همکاران خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، به تحولات پیچیده سیاسی در قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: به دلیل اشراف کامل، سیاست درست و هوشمندانه جمهوری اسلامی، روابط تهران و ایروان باعث تحکیم روابط دوکشور و تقویت روابط با کشورهای همسایه شده است.
وزیر امورخارجه ایران که در صدر هیات عالی رتبه سیاسی روز پنج‌شنبه به ارمنستان سفر کرده است، با «آرارات میرزویان» وزیر امورخارجه، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی این کشور  دیدار و درباره مهمترین مسائل دو جانبه و بین‌المللی گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان: ارسال سلاح علیه اوکراین، سیاست ایران نیست

کلیدواژه