عقرب 02, 1401 08:40 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری در واکنش به تحریم های اروپا: اموالم را مصادره و زغال سنگ بخرید
    سرلشکر باقری در واکنش به تحریم های اروپا: اموالم را مصادره و زغال سنگ بخرید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در واکنش به تحریم اتحادیه اروپا اعلام کرد، اموالم را مصادره و زغال سنگ بخرید چون زمستان سختی در پیش است.

اتحادیه اروپا به تازگی با ادعای آنچه که «ارسال پهپادهای بدون سرنشین از ایران به روسیه» نامیده است، نام سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

نوامبر 2019 نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا نام سرلشکر باقری را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پیامی خطاب به اروپایی‌ها، با بیان اینکه عصبانیت آمریکا و دنباله آن یعنی اتحادیه اروپا قابل درک است افزود، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح ایران را در لیست تحریم‌ها قرار دادند، اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از این تهدید فرصت ساختند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تصریح کرد، اگر روزی آن‌ها سیم خاردار هم از رزمندگان ایرانی دریغ می‌کردند، امروز برای خرید موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای ایرانی، صف کشیده‌اند.

سرلشکر باقری تاکید کرد، در حقیقت این اروپایی‌ها هستند که با در پیش گرفتن مسیر به بن‌بست خورده ارباب‌شان آمریکا، دچار عارضه «خودتحریمی از حقیقت» شده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با ارائه پیشنهادی انسان‌دوستانه به اتحادیه اروپا به آن‌ها وکالت داد در اجرای تحریمی که تدارک دیده‌اند، مجازند همه اموال و دارایی‌های سرلشکر باقری در بانک‌های سراسر جهان را شناسایی و مصادره و صرف خرید زغال سنگ برای شهروندان اروپایی کنند؛ چون زمستان سختی در پیش است.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بر پایه ادعاهای بی اساس

کلیدواژه