عقرب 27, 1401 13:24 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: تحریم صداوسیما و پرس تی وی، استمرار نقض حقوق ملت ماست
    وزارت خارجه ایران: تحریم صداوسیما و پرس تی وی، استمرار نقض حقوق ملت ماست

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به تحریم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تحریم ⁧ صدا و سیما⁩ و ⁧ شبکه "پرس تی وی⁩" به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر⁧ ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران از سوی دولت آمریکاست.

به  گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بازگذاشتن دست و دهان شبکه ها و رسانه های تروریستی برای شرارت آفرینی ضد ملت ایران و تحریم ⁧ صدا و سیما⁩ و ⁧ شبکه "پرس تی وی⁩" به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر⁧ ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران از سوی دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: جنایات آمریکا ضد ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جدید ۶ نفر از مدیران و کارمندان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است؛ خبری که پس از تحریم شبکه "پرس تی وی" از سوی اتحادیه اروپا اعلام شده است و این بار برخی کارمندان این رسانه را هم شامل می شود.

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما و «علی رضوانی»،«آمنه سادات ذبیح‌پور»،«احمدنوروزی»، «محسن برمهانی» و «یوسف پورانواری» از کارکنان این رسانه در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که لحن آن از غلط‌ رسانی‌های رایج در فضای مجازی گرفته شده، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به پخش "اعترافات اجباری" متهم کرده است.

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ هم صداوسیمای جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود؛ در آن اقدام نیز واشنگتن صداوسیما را به سانسور اطلاعات متهم کرده بود.

آمریکا شش شخصیت حقیقی صدا و سیما را تحریم کرد

فیسبوک صفحه «پرس‌تی‌وی» را به صورت دائمی مسدود کرد

کلیدواژه