سفیر روسیه در تهران: کشورهای اروپایی علاقه مند به اجرای "برجام" هستند
(last modified 1395-09-20T03:57:18+00:00 )
قوس 20, 1395 08:27 Asia/Kabul
  • سفیر روسیه در تهران: کشورهای اروپایی علاقه مند به اجرای

سفیر روسیه در تهران گفت: کشورهای اروپایی علاقه مند هستند، برجام به طور کامل اجرا شود بنابراین نباید اجازه دهند آمریکا در اجرای این معاهده بین المللی کارشکنی کند.

به گزارش ایرنا، "لوان جاگاریان"  با اشاره به اینکه برنامه جامع اقدام مشترک "برجام"، معاهده بین دو کشور نیست بلکه معاهده ای بین المللی بین شش کشور قدرتمند جهان و ایران است، تصریح کرد: کشورهای دیگر نباید اجازه دهند یک کشور، مانع اجرای این تعهد بین المللی شود.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به اینکه برجام به تایید آژانس بین المللی انرژی هسته ای رسیده و این سازمان بین المللی نیز ناظر بر اجرای این معاهده بین المللی است، تصریح کرد: ایران تاکنون تمام تعهدات خود در برجام را اجرایی کرده است.

جاگاریان افزود، کشورهای غربی و در راس آن ها آمریکا باید بر اجرای تعهدات خود نسبت به برجام پایبند باشند، نه اینکه با ادعاهای پوچ مانع اجرایی شدن تعهدات خود نسبت به برجام شوند.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به اعتراض های اخیر ایران به آمریکا برای اجرایی نشدن تعهدات این کشور در برجام گفت: حق با ایران است زیرا انتظار است که برجام به صورت متقابل اجرایی شود.

جاگاریان تصریح کرد: درصورتی که به برجام خدشه ای وارد شود همه کشورها ضرر می کنند و جامعه بین المللی نباید اجازه دهد چنین ضرری متوجه ملت ها شود.