قوس 28, 1401 16:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: راه ثبات در افغانستان از مسیر دولت فراگیر می‌گذرد
    امیرعبداللهیان: راه ثبات در افغانستان از مسیر دولت فراگیر می‌گذرد

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از مسیر تصمیم مردم این کشور و با تشکیل دولتی فراگیر می گذرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان امروز در سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحولات افغانستان افزود: بیست سال حضور اشغالگران در این کشور از نظر ایجاد امنیت و زیر ساخت های اقتصادی و رفاهی برای مردم صبور افغانستان، هیچ ثمری در بر نداشته است و اکنون مردم افغانستان در شرایطی کاملا نامناسب و نگران کننده بسر می برند.

وی اظهار کرد: آمریکا از افغانستان رفته، اما با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی به دنبال تداوم حضور در افغانستان و ایجاد چالش برای کشورهای منطقه از این طریق است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دولت و ملت ایران، با مردم افغانستان اشتراکات تاریخی، تمدنی، دینی، فرهنگی و زبانی دارند و آنان را همچون خود می دانند و برخلاف مدعیان دروغین حقوق بشر نسبت به سرنوشت آنان مسوولانه عمل می کنند.

به گفته امیرعبدالللهیان، در یکسال و نیم اخیر، جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت ترین تحریم ها، پذیرای شمار زیادی از آوارگان افغانستانی بوده و با سخاوتمندی آنان را پذیرفته است.

آمادگی ایران برای اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد با همسایگان

تشکیل دولت فراگیر در کابل، خواست صریح همسایگان افغانستان

کلیدواژه