خطیب نماز جمعه تهران: 9 دی آرامش را به ملت ایران بازگرداند
(last modified Fri, 30 Dec 2022 11:00:20 GMT )
جدی 09, 1401 15:30 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: 9 دی آرامش را به ملت ایران بازگرداند
    خطیب نماز جمعه تهران: 9 دی آرامش را به ملت ایران بازگرداند

خطیب نماز جمعه تهران 9 دی را از روزهای احیاکننده دین دانست که به برکت حضور مردم، توطئه های دشمنان ناکام ماند و آرامش از دست رفته را به ملت ایران بازگرداند.

امروز جمعه مصادف است با سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران در راهپیمایی 9 دی سال 1388 هجری شمسی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ایران اسلامی محسوب می شود.
نهم دی سال 1388 یادآور راهپیمایی میلیونی مردم ایران در اعلام برائت از ساختارشکنان جامعه و پاسخی قاطع به عناصر فتنه‌گری بود که به بهانه تقلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، مسیر بیراهه را در پیش‌گرفته بودند.
حجت الاسلام «کاظم صدیقی» خطیب نماز جمعه تهران با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی تصریح کرد: در این روز انسجام بین امام و امت بار دیگر استحکام خود را نشان داد و ثابت کرد ارتباط بین امت و امام که از ابتدای اسلام تا امروز در میان مومنین وجود داشته، ناگسستنی‌ست و هیچ‌کسی نتوانسته مومنان را از امام خود جدا کند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه تلاش دشمن این بود تا مسأله امت و امامت را با جریان فتنه کوری که برنامه‌ریزی کرده بود از بین ببرد، گفت: قدرت‌های شیطانی استکباری و نظام سلطه بدون پرده در صحنه خود را حاضر کردند و از بانیان فتنه و فتنه‌گران اعلام حمایت رسمی کردند و بوق‌های تبلیغاتی خود را در مسیر به‌هم‌ریختن وحدت جامعه ما و جدا کردن امت ما از ولی فقیه به کار بردند اما نتوانستند در این مسیر موفق شوند.
حجت الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی غیرت، معنویت و دینداری را در طول دوران مجاهدت خودش در صحنه و در فراز و نشیب‌های انقلاب به نمایش گذاشت.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید سلیمانی گفتند که خطر او برای استکبار و حمایتش از جبهه حق و مقاومت بیشتر از قبل شده است، افزود: تشییع پیکر پاک او نشان داد مردم ایران طرفدار انقلاب ناب در حد شیوه و سیرت شهید سلیمانی هستند.

حماسه 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گرامی باد 

کلیدواژه