جدی 17, 1401 10:03 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در سازمان ملل، اتهامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
    نماینده ایران در سازمان ملل، اتهامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت، اتهامات بی‌اساس سفیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال نامه ای به سفیر ژاپن که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه ژانویه برعهده دارد، با اشاره به نشست اضطراری این شورا در مورد وضعیت غرب آسیا از جمله مساله فلسطین، اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

امیرسعید ایروانی با اشاره به وقایع اخیر در هتک حرمت مسجد الاقصی تاکید کرد: مایه تاسف است که اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض جدی حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله اقدامات توهین آمیز آشکار و هتک حرمت اماکن مقدس و شریف از سوی جامعه جهانی عواقبی در پی ندارد.

وی با اشاره به حساسیت مسلمانان جهان به هر گونه هتک حرمت اماکن مقدس آنها افزود: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که نقض‌ها و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و این رژیم بی‌قانون را وادار کند که به قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل متحد پایبند باشد.

نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی ۵ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۵ دی ماه ۱۴۰۱) در مقر این نهاد بین المللی تشکیل شد و همه اعضای این شورا، اقدام کابینه جدید رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی را تحریک آمیز و نگران کننده خواندند، اما سفیر این رژیم از تشکیل این جلسه خشمگین بود.

در این نشست، سفیر رژیم صهیونیستی که از پاسخ منطقی به واکنش‌ها و خشم جهانی درباره هتک حرمت مسجد الاقصی همچون همیشه درمانده بود، ادعاها، اتهامات و زیاده گویی هایی همیشگی این رژیم درباره منطقه و ایران را تکرار کرد.

بن گویر: به مسجد الاقصی حمله می کنم/حماس: شکست خواهی خورد

واکنش ایران به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط وزیر کابینه رژیم نامشروع و نژادپرست اسرائیل

کلیدواژه