جدی 22, 1401 19:16 Asia/Kabul

همزمان با میلاد مبارک نور چشم و میوه دل رسول خدا(ص)،فخر زنان دو دنیا، زهره زهر؛ حضرت فاطمه(سلام الله علیها) آسمان و زمین، جلوه نور و سرور است.

به گزارش رادیو دری؛ زمین بر آسمان فخر می کند و گل های سرسبد زنان دو عالم - آسیه و ساره و مریم - دوشادوش فرشتگان عرش نشین، میهمان سرای حضرت خاتم الانبیا (ص) شده اند تا بانوی بزرگوارش را در ولادت سیده زنان خلقت یاری کنند.

روز جمعه بیست و سوم جدی برابر با بیستم جمادی الثانی و 13 ژانویه 2022 سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبراکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و همسر امیرمومنان علی بن ابی‌طالب (ع) است.

حضرت فاطمه زهرا (س) از کودکی، در خانه وحی با راهنمایی های پدر گرامی‌شان، حضرت محمد (ص)، به عالی ترین مراتب کمال و علم و فضیلت دست یافتند و  در کانون گرم و با صفای خانه امام علی (ع) به بهترین وجه به انجام وظایف همسری و مادری پرداختند و انسان های بزرگ و وارسته ای همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خود پرورش دادند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد، الگوی زنان جهان به شمار می روند و روز ولادت ایشان در ایران، به عنوان روز "مادر" و"زن" نامگذاری شده است و در این روز از مقام زنان، به ویژه مادران، تجلیل می شود.

ایران اسلامی در شب و روز میلاد بانوی دو عالم، دخت گرامی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) سراسر جشن و شادی است.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن خجسته سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) را به همه مسلمانان به ویژه بانوان  تبریک می گوید.

برگزاری مراسم ولادت حضرت زهرا (س) در کابل

کلیدواژه