جدی 28, 1401 09:31 Asia/Kabul
  • اردوغان: روابط تهران و آنکارا مهم و ممتاز است
    اردوغان: روابط تهران و آنکارا مهم و ممتاز است

رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران، روابط تهران و آنکارا را مهم و ممتاز خواند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیرامورخارجه ایران روزسه‌شنبه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه ترکیه‌، در صدر هیأتی سیاسی به آنکارا پایتخت این کشور سفر کرد.

به گزارش رادیو دری، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت نقش تهران در گفت وگوهای روند آستانه، تاکید کرد، یقینا ایران می‌تواند به رویکردهای جدید کمک مؤثر کند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین با اعلام آمادگی برای ارتقای روابط دو جانبه با ایران ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک میزبان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران باشد.

امیرعبداللهیان هم در این دیدار آمادگی تهران را برای تلاش در جهت دستیابی به سقف هدف گذاری تجارت ایران و ترکیه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز خشنودی از شروع روند همکاری ترکیه و سوریه، ابراز امیدواری کرد که این روند به صلح و ثبات میان دو کشور بیانجامد.

اردوغان و امیرعبداللهیان همچنین در این ملاقات بر اهمیت برگزاری هشتمین نشست کمیسیون عالی روابط ایران و ترکیه، برگزاری نشست‌های ٣+٣ درباره مسائل قفقاز، سه جانبه ایران- عراق -ترکیه و همچنین سه جانبه ایران - ترکیه و جمهوری آذربایجان تاکید کردند.

همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه انرژی، حمل و نقل، فرهنگ، گردشگری، تجارت، علم و فناوری و ارتباطات نیز از دیگر موارد مورد بررسی در دیدار امیرعبداللهیان و اردوغان بود که طی آن تاکید شد برای دو ملت و دو دولت در خصوص توسعه سطح همکاری در این زمینه‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با مقامات عالیرتبه ترکیه‌، شامگاه سه شنبه آنکارا را به مقصد تهران ترک کرد.

مناسبات دوجانبه،محور رایزنی های وزیر امور خارجه ایران در ترکیه

کلیدواژه