دلو 09, 1401 15:14 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از همکاری سازمان ملل در جهت کاهش مشکلات افغانستان
    استقبال ایران از همکاری سازمان ملل در جهت کاهش مشکلات افغانستان

سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: ایران از همکاری سازمان ملل متحد برای  کاهش مشکلات مردم افغانستان استقبال می کند.

به گزارش رادیو دری،‌«حسن کاظمی قمی» سفیر ایران در افغانستان روز یکشنبه در توئیتی نوشت: " جمهوری اسلامی ایران از تعامل و همکاری با سازمان ملل متحد و ایفای نقش مثبت به منظور کاهش آلام و رنج مردم افغانستان استقبال می کند."
کاظمی قمی همچنین رایزنی ها به منظور اجرایی شدن همکاری‌ها با سازمان ملل متحد و تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک با نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران برای حل مشکلات مردم افغانستان را خواستار شد.
از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اوت 2021 / 24  اسد 1400تا کنون، کشور افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی ناشی از تمایل نداشتن جامعه جهانی برای شناسایی رسمی این گروه و بی رغبتی به همکاری با این کشور مواجه شده است.
اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و فقدان منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت که به تبع آن کمبود و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور رخ داده است، سبب شده تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد و نهادهای حقوق بشری درباره بحران انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی برای میلیون ها نفر در این کشور هشدار دهند.
جمهوری اسلامی ایران راه برون رفت از وضعیت کنونی افغانستان را راه‌اندازی گفتمان سیاسی و تشکیل حکومت فراگیر در این کشور اعلام کرده است.

تاکید کاظمی قمی بر ضرورت گفتمان ملی در افغانستان

کلیدواژه