حمل 09, 1402 11:22 Asia/Kabul

 وزیر امورخارجه ایران گفت: درباره برجام با وزیر امورخارجه روسیه گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر  امور خارجه ایران که به روسیه سفر کرده است، شامگاه سه‌شنبه در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران افزود: دریچه مذاکرات هسته ای ایران موسوم به برجام همچنان باز است و یکی از موارد گفت‌وگوها با «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدات‌شان خواهد بود.
وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: در دور جدید گفت‌و گوهای ایران و ۴+۱ که ماه‌ها در وین به طول انجامید، روسیه نقش مهمی ایفا کرد.
امیرعبداللهیان همچنین درباره ابراز نگرانی آمریکا از همکاری دفاعی روسیه و ایران با استناد به ادعای "وال استریت ژورنال" مبنی بر دریافت تجهیزات نظارتی و سایبری از روسیه در ازای ارسال پهپاد از ایران به آن کشور گفت: طبعاً همکاری‌های دفاعی از موضوعات در دستور کار مشترک تهران و مسکو است ضمن اینکه همکاری های ایران و روسیه ضد هیچ طرفی نخواهد بود.
وزیر امورخارجه ایران در ارزیابی از روابط ایران و روسیه تصریح کرد: پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف کاملا فعال شده و دو طرف در تمام بخش‌های همکاری از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت دارند.

تاکید اولیانوف بر فقدان اراده آمریکا برای ازسرگیری اجرای برجام

کلیدواژه