حمل 22, 1402 20:18 Asia/Kabul

در آستانه بیست و یکم ماه رمضان و در دومین شب از شبهای پرقدر قدر، آسمان و زمین سیاه پوش سوگ بزرگمرد تاریخ بشریت، صدای عدالت انسانی، امام المتقین حضرت امیرالمومنین علی (ع) است.

به گزارش رادیو دری؛ روز چهارشنبه بیست و سوم ماه حمل برابر با بیست و یکم رمضان سالروز شهادت مظلومانه بزرگمردی است که تاریخ نظیر او را به خویش ندیده است.

شیر خدا، حیدر کرار، اسوه عدالت و جوانمردی، محور حق، پیشوای پرهیزکاران و پارسایان و امیر دلاورمردان و جنگ آوران در سحرگاه نوزدهم رمضان در سجده نماز صبح به دست شقی ترین فرزند بنی آدم به شدت مجروح شد و دو روز بعد در بیست و یکم رمضان  در حالی به شهادت رسید که هیچ دلاوری در عرب و عجم یارای رویارویی با او نداشت.

پس از شهادت آن حجت خدا اگر چه شب های قدر، قدری دیگر یافت، اما شرف و انسانیت یتیم شد و زمین در آرزوی جلوه حقیقی عدالت دیده و گیسو سپیده کرد.

در چنین شبی در سراسر ایران اسلامی همزمان با برپایی آیین های شب قدر، مردم در سوگ مولای شهیدشان حضرت علی(ع) سوگواری می کنند و پرچم های سیاه عزا در کوی و برزن برافراشته می شود.

حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد نیز به همین مناسبت میعادگاه حضور دلدادگان آل الله است که با تشرف به این حریم نورانی، به آستان حضرت رضا (ع) ابراز ادب و ارادت کرده و شهادت جد بزرگوارشان را به ایشان تسلیت می گویند.

رادیو دری شهادت آیینه تمام نمای رسول خدا(ص) ، حضرت علی مرتضی (ع) را به همه ارادتمندان و شیعیان و محبان آن حضرت تسلیت می گوید.

حرم مطهر امام علی(ع) سیاه پوش شد

کلیدواژه