ثور 02, 1402 09:33 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: اراده تقویت شده ملی، گره‌ گشاست
    رهبر معظم انقلاب: اراده تقویت شده ملی، گره‌ گشاست

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تاکید کردند : اراده تقویت شده ملی، گره‌ گشاست.

به گزارش رادیو دری؛ به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز با تبریک عید خجسته فطر به امت اسلامی و ملت رشید و عزیز ایران با تجلیل از حرکت عظیم ملت در روز قدس پس از شب‌زنده‌داریِ شب قدر افزودند: آن اجتماعات متراکم و شکوهمند، در حقیقت از الطاف و توفیقات الهی بود.

ایشان، ماه رمضان را علاوه بر ماه طاعت وتقوا، ماه جهاد و مبارزه خواندند و گفتند: روز قدس هم روز مبارزه ملت ایران است که بحمدالله امسال با همراهی دیگر ملت‌ها در سطح بسیار گسترده‌ای برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، همکاری، همدلی وهم افزایی سه قوه را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور اعلام کردند و با اشاره به ترتیبات خوب قانون اساسی درباره تشکیل قوای سه گانه افزودند: اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد که خودِ مسوولان و مدیران این قوا می‌دانند که این همکاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راهبرد دشمن را ایجاد اختلاف و تفرقه بیان کردند و گفتند: دشمن تلاش می‌کند مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و درگیرشوند اما نگاه های مختلف مردم به مسائل مختلف، طبیعتاً مانعی ندارد و نباید محل اختلاف و کشمکش شود، بلکه باید با باطل کردن وسوسه های دشمن برای بدبین کردن مردم به یکدیگر ومردم به مسئولان، در کنار هم به زندگی و مهربانی پرداخت.

وی با اشاره به شکست راهبرد نظامی دشمن در منطقه گفتند: دشمن به سیاست تزویر، تحریف، دروغ‎گویی، وسوسه، تحقیر و بدبین‌کردن ملت‌ها به توانایی‌های خود روی آورده که باید در شناخت راهبردها، تاکتیک‌ها، ابزارها و روش‌های او، به‌روز بود و آنها را ابطال کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: ملت هوشمند و توانای ایران که تا امروز همه توطئه‌های دشمنان خود را به شکست کشانده است، بعد از این هم به حول و قوه الهی، آنها را ناکام و سرخورده خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در گذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها می‌شدند اما امروز راهبرد را عوض کرده‌اند؛ امروز راهبرد دشمن برای این کار تزویر، دروغ، تحریف، وسوسه‌کردن، خلاف واقع‌نمایی، تحقیر ملت‌ها، بدبین‌کردنِ ملت‌ها به‌خود و پنهان‌کردنِ توانایی‌های ملت‌هاست.

ایشان افزودند: در شناخت روش‌های دشمن در دشمنی باید به‌ روز باشیم، دشمنان کارهایی که ۱۰ سال قبل می‌کردند را ممکن است امروز نکنند، راه ابطال این روش‌ها را باید به‌دست بیاوریم.

رهبر انقلاب تاکید کردند:  دشمن مایل است که مردم به خاطر سلایق و عقاید مختلف با هم بجنگند، در یک جامعه نگاه‌های مختلف به مسائل هست؛ اما این مانعی ندارد،  همه باید در کنار هم زندگی کنند و باهم کار و مهربانی کنند.

ایشان تصریح کردند: قوای سه‌گانه باید همدلی‌، هم‌افزایی و هم‌ددلی کنند،  اگر چنان‌چه سه قوه با هم همکاری کنند کارها به‌هیچ‌وجه گره نمی‌خورد،  قوا مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.

نماز عید سعید فطر،  امروز ( شنبه )  به امامت حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد.

رئیس‌جمهوری ایران، عید سعید فطر را به کشورهای اسلامی تبریک گفت

نماز عید فطر در تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد

کلیدواژه