ثور 15, 1402 12:14 Asia/Kabul
  • بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه؛ تاکید بر گسترش همکاری‌ها و نابودی گروه‌های تروریستی
    بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه؛ تاکید بر گسترش همکاری‌ها و نابودی گروه‌های تروریستی

در پایان سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه، دوکشور با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: همکاری‌ها برای نابودی نهائی تروریست‌ها تداوم می‌یابد

به گزارش رادیو دری، جمهوری اسلامی ایران و سوریه در پایان سفر رسمی دو روزه «سید ابراهیم رئیسی» به این کشور با صدور بیانیه ای بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه از طریق تداوم همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، کنسولی و سایر زمینه‌های همکاری و هم‌چنین استمرار تبادل هیات‌های عالی‌رتبه میان دو کشور تأکید کردند. 

در این بیانیه آمده است: ایران و سوریه آمادگی و تمایل خود را برای انجام هرگونه اقدام به‌‌منظور توسعه روابط تجاری ـ اقتصادی بین دو کشور از طریق سازوکارهای موجود از قبیل کمیسیون عالی مشترک اعلام کردند.

ایران و سوریه همچنین با ابراز خشنودی از همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، بر تداوم همکاری مشترک جهت نابودی نهائی تمامی گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک، تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه محکوم و ادامه اشغال جولان سوریه توسط رژیم اشغال‌گر و هم‌چنین اقدامات این رژیم اشغال‌گر از جمله تصمیم به الحاق جولان به شدت محکوم شده است.

جمهوری اسلامی ایران با سوریه همکاری راهبردی دارد و حمایت تهران از دولت قانونی این کشور در طول بحران سوریه و کمک به دولت «بشار اسد» در فرایند مبارزه با گروه‌های مختلف تروریستی موید این امر است.

روابط بین سوریه و ایران بعد از شکست داعش، اکنون گسترده و متنوع شده است و چشم انداز‌های روشنی  برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها وجود دارد.

رئیسی: اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است

کلیدواژه