ثور 24, 1402 09:35 Asia/Kabul
  • آمادگی ۳۲ شرکت برای حضور در نمایشگاه ایران و افغانستان
    آمادگی ۳۲ شرکت برای حضور در نمایشگاه ایران و افغانستان

مجری نمایشگاه ایران و افغانستان در مرز دوغارون از آمادگی ۳۲ شرکت برای حضور در این نمایشگاه خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از 22 تا 25 مه (1 الی 4جوزا) میزبان نمایشگاه بزرگ ایران و افغانستان تحت عنوان «دوغارون اکسپو» خواهد بود.

این نمایشگاه در فضای نمایشگاهی به مساحت ۶ هزار متر مربع مشترک در حوزه های مختلف از قبیل آبزیان، صنایع غذایی، ماشین آلات، آب، برق، معدن، مصالح ساختمانی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، لوازم خانگی، کشاورزی، بهداشتی و شوینده، پزشکی و سلامت، انرژی پاک و صنایع چوب‌ برگزار می شود.

به گزارش رادیو دری، سیاوش افشین مجری نمایشگاه ایران و افغانستان در مرز دوغارون گفت: تاکنون ۳۲ شرکت شامل ۲۵ شرکت ایرانی و هفت شرکت مشترک ایرانی افغانستانی برای حضور در این نمایشگاه تحت عنوان "دوغارون اکسپو" اعلام آمادگی کرده و غرفه گرفته‌اند.

افشین افزود: برای برپایی این نمایشگاه در نقطه صفر مرزی ۴۰ غرفه پیش بینی شده و هم اکنون کار واگذاری دیگر غرفه ها به مجموعه های تجاری و شرکتها ادامه دارد.

مجری نمایشگاه ایران و افغانستان در مرز دوغارون به تردد روزانه چهار هزار نفر از مرز اسلام قلعه -دوغارون اشاره و تصریح کرد، هدف این نمایشگاه عرضه ظرفیتهای تجاری و اقتصادی در حوزه ماشین آلات صنعتی، صنایع غذایی، آبزیان و دیگر حوزه های اقتصادی مورد علاقه بازرگانان دو کشور است.

آمادگی ۳۲ شرکت برای حضور در نمایشگاه ایران و افغانستان

بر اساس اعلام گمرک دوغارون سال گذشته، بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق این مرز جابه جا شده که نزدیک به نیم میلیون تن آن صادرات و بقیه ترانزیت کالا به افغانستان ثبت شده است.

قرارگیری در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و نزدیکی به هرات، دومین شهر بزرگ افغانستان، از مزیت های این کانون اقتصادی است.

برگزاری نمایشگاه بزرگ ایران و افغانستان در مرز دوغارون

کلیدواژه