ثور 27, 1402 11:12 Asia/Kabul
  • سفیر پیشین ایران در افغانستان: آمریکا افغانستان را گروگان گرفته است
    سفیر پیشین ایران در افغانستان: آمریکا افغانستان را گروگان گرفته است

سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت: ما و افغانستان اشتراکات زیادی داریم و نمی‌توانیم نسبت به هم بی‌تفاوت باشیم. روابط ایران و افغانستان مملو از تهدید و فرصت است و متاسفانه در دو کشور مغفول مانده است.

به گزارش رادیو دری، بهادر امینیان، سفیر پیشین ایران در افغانستان در همایش ملی افغانستان و چشم انداز‌های آینده  که امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهارداشت: ما با یک پدیده بسیار مهمی روبرو هستیم. مسئله افغانستان برای ایران تنها یک مسئله سیاست خارجی نیست و حوزه‌های زیادی را در بر می‌گیرد.

سفیر سابق ایران در کابل خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور آقای کاظمی قمی امروز در شرایط بهتری قرار داریم که همه بخصوص دانشگاه باید به ایشان کمک کنیم. ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا موضوع افعانستان خود به خود حل شود.

وی با بیان اینکه امروز افغانستان با مشکلات اقتصادی جدی مواجه است، گفت: سیاست امریکا تبدیل افغانستان به کشوری بوده که دستش جلوی دیگران دراز است و آمریکا هنوز افغانستان را گروگان گرفته‌اند.

امینیان خاطرنشان کرد: ما باید هزینه تصمیمات اشتباه آمریکا در حوزه افغانستان را بدهیم. مردم افغانستان باید تصمیم بگیرند چه نوع حکومتی می‌خواهند، ایران حتما نظر خود را به امارت می‌گوید. اما تصمیم گیری با خود افغان‌ها است.

سفیر پیشین ایران در کابل تاکید کرد: تا زمانی که مردم افغانستان فقیر باشند ما با سیل مهاجران روبرو هستیم.

حضور مقامات وزارت خارجه طالبان درهمایش ملی افغانستان دردانشگاه فردوسی مشهد

مقام حکومت طالبان: خود را ملزم به پرداخت حقابه ایران می دانیم

کلیدواژه