درخواست ایران برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا
(last modified Sat, 17 Dec 2016 12:16:05 GMT )
قوس 27, 1395 16:46 Asia/Kabul
  •  درخواست ایران برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا

وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه ای به هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام ، جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا در تمدید قانون تحریم های ایران شد.

به گزارش ایرنا ،"محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران روز شنبه با ارسال نامه رسمی به " فدریکا موگرینی"، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام با اشاره به تکرار بدعهدی و اهمال آمریکا در اجرای تعهدات خود ، از موگرینی خواست با اطلاع رسانی لازم به کلیه طرف های برجام، تمهیدات لازم برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و نیز کارگروه تحریم های کمیسیون مشترک جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا را اتخاذ نماید.

 " فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،مسئولیت هماهنگی کمیسیون مشترک برجام را نیز بر عهده دارد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود طی یک سال و نیم گذشته، ماهیت متقابل تعهدات مندرج در برجام و خصوصیت چندجانبه بودن این سند را یادآور شده و افزود، حفظ تمامیت و انسجام برجام و پایداری آن مستلزم توجه همه طرف های برجام نسبت به تداوم اجرای مفاد آن از سوی همه اعضا می باشد. 

"حسن روحانی "رئیس جمهوری اسلامی ایران اخیرا در نامه ای ، وزارت امور خارجه ایران را موظف به پیگیری موضوع بدعهدی آمریکا با استفاده از سازوکارهای پیش بینی شده در برجام کرده است.

"باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه اجازه داد تحریم‌ها ضد ایران تمدید شود اما از امضای قانونی که تحریم‌های ایران را به مرحله اجرا در می آورد ، سر باز زد.

سنای آمریکا اخیرا مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با 99 رای موافق و بدون هیچ رای مخالف تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ادامه تحریم‌های ایران تا پایان سال 2026 رای داد.