جوزا 04, 1402 18:58 Asia/Kabul
  • کنعانی: رونمایی از موشک «خیبر» نماد اقتدار دفاعی ایران است
    کنعانی: رونمایی از موشک «خیبر» نماد اقتدار دفاعی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، رونمایی از موشک بالستیک «خیبر» را نماد دیگری از اقتدار دفاعی در کنار سیاست خارجی عزتمندانه در تامین امنیت و منافع ملی ⁧ایران⁩ مقتدر و مستقل دانست.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: رونمایی از نسل چهارم موشک بالستیک ⁧خرمشهر۴ ⁩ با نام ⁧خیبر⁩، تولید وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادی ⁧خرمشهر⁩ و چهارم خرداد روز ⁧دزفول⁩ (مقاومت و‌ پایداری)، نماد دیگری از اقتدار دفاعی در کنار سیاست خارجی عزتمندانه کشور در تامین امنیت و منافع ملی ⁧ایران⁩ مقتدر و مستقل است.

 موشک راهبردی بردبلند و نقطه زن خیبر امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.

از جمله ویژگی‌های بارز موشک خیبر، برخورداری از سامانه هدایت و کنترل در مرحله میانی پرواز است که استفاده از این سامانه و موتورهای هدایتگر در سرجنگی منجر به کنترل وضعیت و اصلاح مسیر سرجنگی در خارج از جو می‌شود و عملا تمام هدایت و کنترل این موشک در خارج از جو زمین رقم می‌خورد.

این ویژگی منجر به آن می‌شود که خرمشهر۴ یا خیبر بی‌نیاز از فعالیت سامانه هدایت و کنترل در داخل جو باشد و به این ترتیب در برابر حملات جنگ الکترونیک به طور کامل مصون باشد.

رونمایی از «خیبر»؛ جدیدترین موشک بالستیک ایرانی

کلیدواژه