جوزا 07, 1402 17:17 Asia/Kabul
  • سردار رضایی: طبق شواهد، طالبان شروع کننده تیراندازی در مرز بودند
    سردار رضایی: طبق شواهد، طالبان شروع کننده تیراندازی در مرز بودند

جانشین فرمانده کل انتظامی ایران گفت: در عملیات حوزه هنگ مرزی زابل، طبق شواهد و قرائن، شروع کننده تیراندازی نیروهای طالبان بودند.

صبح روز شنبه نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حُسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند.
به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی ایران گفت روز یکشنبه در نشست مشترک با امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان زابل، استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران افزود: همکاری بسیار عالی بین مرزبانی نیروی انتظامی و نیروی زمینی ارتش در عملیات روز گذشته انجام و بر ایجاد بستر پایش‌های هوایی و پهپادی برای کنترل مرزها تاکید شد.
سردار رضایی با بیان اینکه خط قرمز مرزبانان غیور خاک مقدس و مرز کشور ایران اسلامی است و به هیچ احدی اجازه تعرض نخواهند داد، با واکاوی درگیری روز گذشته مرزبانان غیور ایران با طالبان در نقطه صفر مرزی و همکاری مطلوب مرزبانی و ارتش، بر ایجاد بستر پایش های هوایی و استفاده از پهپاد در مرزها توسط مسوولان مربوطه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت پهپادی در تأمین امنیت مرزها بسیار حائز اهمیت بوده و استفاده از این ظرفیت در کنترل مرزها بازدارنده خواهد بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و جانشین فرمانده کل انتظامی ایران برای بررسی شرایط میدانی مناطق مرزی ایران و افغانستان، وارد منطقه سیستان جنوب شرق ایران، شدند.

موسوی: آنچه امروز در مرز زابل ‎_نیمروز می‌گذرد، ادامه توطئه استعمارگران است

کلیدواژه