جوزا 28, 1402 08:40 Asia/Kabul
  • کنعانی چافی : مذاکرات وزیران خارجه ایران و عربستان سازنده بود
    کنعانی چافی : مذاکرات وزیران خارجه ایران و عربستان سازنده بود

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: مذاکرات وزیران امور خارجه ایران و عربستان در فضای بسیار خوب، مثبت و سازنده برگزار شد و موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور در حوزه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نتایج گفت و گوهای وزیران امورخارجه ایران و عربستان افزود: درباره  گام های آتی به منظور گسترش روابط دوجانبه توافق های خوبی صورت گرفت.

کنعانی چافی تصریح کرد: وزیران امورخارجه ایران و عربستان در پایان  گفت و گوهای رسمی، در اظهاراتی رسانه‌ای به بیان نتایج گفت و گوهای خود درباره روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه وارد تهران شد و مورد استقبال «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران قرار گرفت.

ایران و عربستان پس از دو سال مذاکره و گفت‌وگو با میزبانی عراق و عمان، مارس ۲۰۲۳  و پس از ملاقات و گفت و گوی چند روزه مسئولان نهادهای امنیت ملی دو کشور در پکن، با انتشار بیانیه‌ای از توافق تهران و ریاض برای عادی‌سازی روابط خود خبر دادند.

دو کشور از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیکشان را قطع کرده بودند.

وزیر امور خارجه عربستان وارد تهران شد

تفاهم ایران و عربستان برای تشکیل کمیته‌های مشترک سیاسی و اقتصادی

کلیدواژه