معاون استاندار خراسان رضوی: نهادهای بین‌المللی به وظایف خود در قبال پناهجویان افغان عمل کنند
(last modified 1402-03-30T12:06:54+00:00 )
جوزا 30, 1402 16:36 Asia/Kabul

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور گسترده اتباع افغانستانی در این استان از نهادهای امدادرسان بین‌المللی خواست به وظایف قانونی خود در قبال آنها عمل کنند.

به  گزارش رادیو دری؛ سید هادی طباطبایی روز سه‌شنبه در همایش روز جهانی پناهنده در مشهد افزود: این نهادها باید در کنار ایران به میدان بیایند و به وظایف و تعهدات خود در قبال اتباع خارجی عمل کنند.

وی ادامه داد: ایران  در چهار دهه گذشته با وجود اعمال تحریم های ظالمانه، میزبان اتباع افغانستانی بوده است و اگر این نقش را انجام نمی داد این اتباع به سایر کشورها وارد می شدند و مشکلاتی در دیگر نقاط جهان ایجاد می شد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته همواره با کرامت و عزت با مهاجران برخورد کرده است؛ ما آموزش، بهداشت و سایر امکانات اولیه را همچنان که برای شهروندان ایرانی تامین کردیم، برای اتباع خارجی هم قرار دادیم و فرزندان اتباع غیرمجاز یعنی آنهایی که بدون هیچ مدرکی وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، از امکانات آموزشی استفاده می‌کنند.

 معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه تاسیس سازمان ملی مهاجرت اضافه کرد: با تاسیس این سازمان، مشکلات موجود در این زمینه رفع و امور اتباع خارجی در قالب یک کد شناسایی معتبر و هوشمند در قالب این سازمان مدیریت خواهد شد.

 

وی گفت: به دنبال حفظ برادری با همسایگان افغانستانی خود هستیم و خدمات خود را در چارچوب کرامت اسلامی و برادری به پناهجویان این کشور ارائه می دهیم.

صدور مدارک برای ۸ هزار تبعه افغان‌تبار بدون هویت در خراسان رضوی چ

۱۸۰ هزار افغان در خراسان رضوی برابر فلج اطفال و سرخک واکسینه می‌شوند

وزیر کشور ایران: تشکیل سازمان ملی مهاجرت برای رسیدگی به مسائل اتباع ضروری است

کلیدواژه