روحانی: همه مردم ایران در اجرای قانون مساوی هستند
(last modified 1395-09-29T08:37:13+00:00 )
قوس 29, 1395 13:07 Asia/Kabul
  •  روحانی: همه مردم ایران در اجرای قانون مساوی هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران،گفت: همه مردم ایران در اجرای قانون مساوی هستند و این اصل به صراحت در قانون اساسی ذکر شده است.

"حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی  ایران  صبح روز دوشنبه در همایش "قانون اساسی و حقوق ملت" در تهران تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس از قانون مستثنا نیست و همه باید درچارچوب قانون حرکت کنند.

روحانی افزود: برای برخوردار بودن از کشور و حکومت قانون، هیچ‌کس، هیچ نهاد، هیچ فرد، هیچ گروه، هیچ حزب و هیچ رسانه‌ای نباید حاشیه امنیتی داشته باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی که رونمایی و امضاء شد ، قانون اساسی نیست، اما راه را برای اجرایی کردن قانون اساسی تسهیل می‌کند و تضادی نیز با قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران ندارد.

روحانی، منشور حقوق شهروندی را درچارچوب اجرای اصول 113، 134 و 121 قانون اساسی ایران دانست و افزود: اصل 113 قانون اساسی به رئیس جمهور دستور می‌دهد که مسوول اجرای قانون اساسی باشد.

رئیس جمهوری ایران همچنین با اشاره به فعال‌سازی بیش از 15 هزار و 600 کارگاه متوسط و کوچک در هشت ماه اخیر گفت: علاوه بر به حرکت درآمدن چرخ کارخانه‌های داخلی، چرخ کارخانه‌های مشترک ایران با کمپانی‌های خارجی نیز به حرکت در آمده است.

روحانی تاکید کرد: نخستین خودرو مشترک ایران و فرانسه که حدود 30 درصد آن صادراتی خواهد بود در اواخر زمستان امسال به نمایش درخواهد آمد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به شروع فعالیت پیشران هسته‌ای در ایران نیز افزود: این فرمان به عنوان حرکتی مهم در زمینه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای صادر شده است.

روحانی تاکید کرد: روز یکشنبه به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که آژانس باید به ایران در ساخت پیشران هسته‌ای به لحاظ فنی کمک کند.

 

کلیدواژه