سرطان 06, 1402 19:37 Asia/Kabul
  • ایران و عربستان همکاری نفتی را آغاز کردند
    ایران و عربستان همکاری نفتی را آغاز کردند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز همکاری نفتی میان تهران و ریاض خبر داد.

به گزارش رادیو دری، محسن خجسته‌مهر گفت: با توجه به احیا روابط ایران و عربستان کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز و برای همه میدان‌های مشترک مصوبه‌های لازم برای افزایش تولید و نگهداشت توان تولید دریافت شده است.

خجسته‌مهر با بیان اینکه به‌زودی اخبار مثبتی درباره افزایش تولید در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان اعلام خواهد شد افزود: همچنین قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد(B) امضا شده و هم‌اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه میدان مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد.

ایران و عربستان پس از دو سال مذاکره و گفت‌وگو با میزبانی عراق و عمان، دهم مارس ۲۰۲۳ و پس از ملاقات و گفت و گوی چند روزه مسئولان نهادهای امنیت ملی دو کشور در پکن، با انتشار بیانیه‌ای برای عادی‌سازی روابط خود توافق کردند.

در همین  زمینه، 17 ژوئن، وزیر امورخارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر کرد.

الوطن: سفارت عربستان در ایران پس از عید قربان بازگشایی می شود

تفاهم ایران و عربستان برای تشکیل کمیته‌های مشترک سیاسی و اقتصادی

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از احیای روابط ایران و عربستان

کلیدواژه