تاکید لاریجانی بر مواضع مشترک ایران و بوسنی درباره مشکلات منطقه
(last modified Tue, 20 Dec 2016 12:53:14 GMT )
قوس 30, 1395 17:23 Asia/Kabul
  • تاکید لاریجانی بر مواضع مشترک ایران و بوسنی درباره مشکلات منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی و بوسنی و هرزگوین درباره مشکلات منطقه را مشترک و نزدیک به هم خواند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه پس از دیدار"سافت سوفتیچ" ، رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین در تهران به خبرنگاران گفت:جمهوری اسلامی همیشه از تمامیت ارضی و روابط خوب بین اقوام در بوسنی وهرزگوین حمایت کرده است.

لاریجانی سفر اخیر رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین به ایران را نشاندهنده عزم این کشور برای ارتقای سطح روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران دانست  وافزود: در مذاکرات امروزبا  رییس مجلس اقوام بوسنی راهکارهای رفع موانع درمسیر این روابط را بررسی کرده است .

رئیس مجلس اقوام بوسنی وهرزگوین نیز پس ازاین دیدار به خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته کمکهای قابل توجهی به بوسنی و هرزگوین داشته است ومردم این کشور قدردان  این کمکها هستند.

«سافت سوفتیچ»  تصریح کرد: در دیدار با رییس مجلس ایران،  دو طرف  به این نتیجه رسیدند که باید ازشرایط و ظرفیت های موجودی که می تواند روابط دو کشور را ارتقاء دهد  ، بهره برد.

 

کلیدواژه