اسد 10, 1402 13:59 Asia/Kabul

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در جریان حضور و رایزنی در سن‌پترزبورگ، مقام‌های مختلف به اقتدار نیروی دریایی ارتش ایران اذعان کردند.

به گزارش رادیو دری،  امیر دریادار «شهرام ایرانی» درباره نتایج سفر به سن‌‌‌پترزبورگ تصریح کرد، در جریان رایزنی‌ها، درباره توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش ایران گفت وگو شد و کشورهای دیگر تمایل داشتند کار مشترک با نیروی دریایی ارتش ایران انجام دهند.   

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه حضور در سن‌پترزبورگ و مشارکت سه رزمناو ایرانی در رژه روز نیروی دریایی روسیه، پیام‌های مهمی داشت افزود، نخستین پیام این است که ایران منزوی نیست و در همه صحنه‌ها حضور موثر دارد.

امیر دریادار ایرانی گفت، پیام دیگر برای دشمنان ایران است که بدانند دوران تحمیل هژمونی و برتری بر منطقه به پایان رسیده و نکته مهم دیگر اینکه عرصه دریا برای همه کشورهای داری مرز دریایی ازجمله ایران، عرصه‌ای راهبردی است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران تصریح کرد، ایران به سبب موقعیت جغرافیایی در بهترین نقطه قرار دارد و مسیر بین‌المللی تجارت دریایی است و نیروی دریایی ایران نقش مهمی در بخش امنیت اقتصاد دریا ایفا می‌کند.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین درباره ماموریت و حضور ناوگروه این نیرو در دور دنیا تاکید کرد، این حضور جایگاه دریایی ایران را به رخ جهانیان کشاند، چرا که ایران کاملا به محیط دریا در همه حوزه‌ها مسلط است.

 

کلیدواژه