جدی 01, 1395 14:12 Asia/Kabul
  •  امضای 20 موافقتنامه همکاری در جریان سفر روحانی به سه کشور آسیای مرکزی

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت، در سفر رئیس‌جمهوری ایران به سه کشور آسیای مرکزی 20 موافقتنامه و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های کشاورزی، گمرک و کشتیرانی در خزر، گردشگری و بهداشت امضا خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فارس، "ابراهیم رحیم پور" معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه ایران در تشریح سفر دوره ای رئیس جمهوری ایران به ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان افزود، رئیس‌جمهوری ایران هفده سفر به منطقه آسیا مرکزی و کشورهای مشترک المنافع داشته و 21 سفر هم از سوی مقامات این  منطقه به ایران انجام شده که نشان‌دهنده نگاه ایران به شرق است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در چارچوب تقویت مناسبات و همکاری ها با کشورهای آسیای مرکزی ، به ارمنستان سفر کرد.

حسن روحانی قراراست پس از ارمنستان به قزاقستان و قرقیزستان سفر کند.

"ابراهیم رحیم پور" به ویژگی این سه کشور آسیای مرکزی اشاره کرد و گفت، ایران با ارمنستان در حوزه برق با قزاقستان در حوزه اورانیوم و با قرقیزستان در راستای گسترش همکاری های اقتصادی همکاری می کند.

وی در خصوص برنامه‌های دولت ایران در مورد حذف روادید با کشورهای آسیا مرکزی تصریح کرد، گرجستان و ارمنستان قانون اخذ روادید را با ایران حذف کرده اند و رئیس جمهوری ایران در سفر به قرقیزستان در خصوص حذف روادید مذاکره خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین گسترش روابط با کشورهای منطقه واسلامی را از سیاست‌های ایران دانست و گفت، هدف این سیاست پیوند اقتصادی،  فرهنگ و امنیتی ایران با کشورهای منطقه واسلامی است.

 

کلیدواژه