سنبله 26, 1402 15:01 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: مقاومت از نظر قدرت پاسخگویی در بهترین وضعیت قرار دارد
    امیرعبداللهیان: مقاومت از نظر قدرت پاسخگویی در بهترین وضعیت قرار دارد

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با روزنامه الوفاق گفت، محور مقاومت ازنظر قدرت پاسخگویی در بهترین وضعیت قرار دارد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با روزنامه الوفاق که امروز(یکشنبه) منتشر شد گفت، توجه به محور مقاومت سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع در راستای دفاع از مظلومین، مستضعفین و کمک به ثبات و امنیت منطقه همواره مورد تایید تهران است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران تعامل با شرق و غرب جهان را با نگاه تامین منافع ملی و با نگاه به استقلال سیاسی خود در دستور کار دارد و مقاومت از ابعاد مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحولات سوریه هم اظهار کرد، جهان عرب با یک نگرش جدید در سوریه مشغول باز کردن درها، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، بازگشایی سفارتخانه‌ها و برقراری همکاری‌ها در سطوح مختلف با کشور سوریه است.

امیرعبداللهیان افزود، اما به همین نسبتی که این پدیده مثبت در سوریه شتاب گرفته، کنشگران خارجی و دشمنان سوریه از جمله آمریکایی‌ها اعمال فشارهای خود را بر مردم و دولت سوریه افزایش می‌دهند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به تحولات اوکراین گفت، ایران هیچ پهپادی را برای به کارگیری در جنگ به روس‌ها نداده‌ است، اما در موضوع مقاومت فلسطین و لبنان علی رغم پیامدها و تبعاتی که برای جمهوری اسلامی دارد به صراحت اعلام شده که ایران  در کنار مقاومت قرار دارد.

امیرعبداللهیان: ایران در حمایت از جبهه مقاومت فلسطین مصمم است

 

کلیدواژه