سنبله 30, 1402 09:26 Asia/Kabul
  • رئیسی: آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند به یک توافق خوب خواهیم رسید
    رئیسی: آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند به یک توافق خوب خواهیم رسید

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : آمریکا و کشورهای اروپایی به توافق خود عمل کنند.

"سید ابراهیم رئیسی "  رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در  نیویورک  به تهران بازگشت. 

"ابراهیم رئیسی "  رئیس جمهوری ایران، در پایان سفر خود به نیویورک، در نشستی خبری گفت : جمهوری اسلامی ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرد، اما  برخی کشورهای غربی و آمریکا در اثر محاسبه نادرست و دل بستن به اغتشاشات در ایران میز مذاکره را ترک کردند که پس از مدتی وقتی دیدند ملت ایران آنها را در رسیدن به اهداف‌شان ناکام گذاشت، دوباره درخواست کردند که به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش رادیو دری، رئیسی افزود : دولت جمهوری اسلامی ایران هرگز از حق ملت ایران در این زمینه کوتاه نخواهد آمد و منتظر اقدام عملی طرف‌های خود در توافق برجام است.

رئیس جمهور درباره درگیری‌ها در قره‌ باغ،  نیز  گفت: جمهوری اسلامی ایران مکررا اعلام کرده که تنش و درگیری راه رفع مشکلات منطقه نیست و این تنش‌ها می‌تواند با وساطت کشورهای قدرتمندی چون ایران در همسایگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان حل و فصل شود.

رئیسی  افزود: جمهوری اسلامی ایران مانعی در برقراری روابط با مصر نمی‌بیند و این موضوع به طرف مصری نیز اعلام شده است. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : مسئله آزادی فلسطین همواره مسئله اول جهان اسلام است و لذا برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی خنجری بر پشت مردم و مقاومت فلسطین محسوب می‌شود،   تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی رابطه با برخی دولت‌های منطقه به‌هیچ وجه برای آنان امنیت‌آفرین نیست چرا که ملت‌های منطقه عمیقا از این رژیم به‌خاطر 75 سال ظلم به ملت فلسطین کینه به دل دارند.

رئیسی همچنین گفت: برنامه هسته‌ای ایران  کاملا صلح‌ آمیز است و ناظران بین‌المللی نیز همواره این موضوع را تایید کرده‌اند.

رئیس جمهور، درمورد   جنگ اوکراین افزود: در آخرین گفتگویی که  با " ولادیمیرپوتین "  رئیس جمهوری روسیه  داشتم  تاکید کرد که این سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو "  است که تمایل به ادامه جنگ دارند و نمی‌خواهند این جنگ پایان یابد.

رئیسی: پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است

کلیدواژه