میزان 08, 1402 12:31 Asia/Kabul
  • رئیسی: غربی‌ها از شکل گیری تمدنِ نوین اسلامی می‌هراسند
    رئیسی: غربی‌ها از شکل گیری تمدنِ نوین اسلامی می‌هراسند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در اصفهان گفت غربی‌ها از ابتدا نگران بودند که تمدنی نوین مقابلشان شکل بگیرد و این علت اصلی اسلام هراسی و ایران هراسی است.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی در این مراسم افزود: مسلمانان دارای پیشینه و تمدن قوی هستند؛ بوعلی سینا، خوارزمی و بدیع‌الزمان مسلمان بودند و این نشان می‌دهد که با دین می‌شود به جایگاه‌های رفیع علمی رسید و این همان چیزی است که غربی‌ها از آن وحشت داشته اند.

وی با بیان اینکه جایزه مصطفی صرفا جایزه به علم نیست بلکه تجلیل از دو بال علم و ایمان و دین مداری است اضافه کرد: رسالت جایزه مصطفی این است که رفاه، سعادت و تمدن نوین بشریت را در پی داشته باشد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به اینکه مقام علمی پیامبر اسلام (ص) بالاترین مقام است اظهار کرد: در بیان رسول خدا(ص) دانش یا علم نافع، علمی است که برای سعادت انسان و باز کردن گره‌ها از زندگی انسان به کار آید و بتواند با استفاده از همه ظرفیت‌هایی که خدا در طبیعت قرار داده و ظرفیت‌های انسان، فرمولها را کشف کند.

رئیسی تصریح کرد: اگر علم فقط برای کسب قدرت، ثروت، استعمار و استثمار باشد باعث نابودی انسان می‌شود.

پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) جمعه شب با معرفی برگزیدگان در اصفهان برگزار شد.

بیش از  صد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت کردند.

جایزه مصطفی (ص) به عنوان یک جایزه دوسالانه برای تجلیل از دانشمندان مسلمان پیش از این در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ در تهران برگزار شده است.

این جایزه در چهار دوره برگزاری، از ۱۴ دانشمند مسلمان از کشورهای ترکیه، مالزی، ایران، پاکستان، مراکش و لبنان تجلیل کرده است.

جایزه مصطفی (ص) موجب هم افزایی علمای جهان اسلام می شود

کلیدواژه