میزان 14, 1402 16:42 Asia/Kabul
  • رئیسی: مسوولیت حمله در سوریه متوجه حامیان خارجی تروریست‌هاست
    رئیسی: مسوولیت حمله در سوریه متوجه حامیان خارجی تروریست‌هاست

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مسوولیت حمله تروریستی در سوریه را متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها از جمله اشغالگران این کشور دانست.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در پیامی با تسلیت حمله تروریستی در حمص سوریه به رئیس جمهوری، دولت، ارتش و ملت سوریه نوشت: ادامه حملات و اقدامات تروریستی در سوریه در ماه‌های اخیر، ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل‌گیری ثبات، استقرار و امنیت کامل در این کشور است.

رئیسی افزود: کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوز رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بی‌تردید مسوولیت این رویداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله اشغالگران سرزمین‌های سوریه است که از اعمال حاکمیت ملی بر تمامیت ارضی این کشور و مبارزه موثر با تروریسم ممانعت می‌کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند تاکید کرد: نهادهای مسوول بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به مسوولیت خود در این زمینه عمل کنند.

گروه‌های تروریستی دیروز (پنجشنبه) مراسم دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ در استان حمص (غرب سوریه) را هدف حملات پهپادی قرار دادند.

وزارت بهداشت سوریه تعداد جان باختگان این حمله تروریستی را 89 نفر و تعداد زخمی ها را 277 تَن اعلام کرد.

بیش از ۳۶۰ کشته و زخمی در جنایت حمله تروریستی به دانشکده افسری سوریه

جهاد اسلامی فلسطین:سوریه تسلیم فشارها نمی‌شود

کلیدواژه