جدی 05, 1395 13:55 Asia/Kabul
  •  ایران، ضامن امنیت و ثبات منطقه‌ای

وزیر دادگستری ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران، کانون مبارزه با تروریست‌ها و ضامن امنیت و ثبات منطقه‌ای است.

"مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری ایران روز یکشنبه در دیدار "آقوان هوسپیان" رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان در تهران افزود: در حالی که برخی از کشورهای منطقه کانون بحران و ناآرامی هستند، ایران از کشورهای امن منطقه بوده است و سیاست راهبردی برقراری آرامش و صلح را در منطقه دنبال می‌کند.

پورمحمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با جنگ و ترور مخالف است و با تروریست‌ها مقابله می‌کند و اکنون با صبوری نشان داده است که چه کشورهایی حامی تروریسم و چه کشورهایی با تروریسم  مبارزه می‌کنند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به روابط خوب ایران و ارمنستان افزود: تهران در پی‌توسعه روابط دو کشور در حوزه اقتصادی و همکاری‌های تجاری است.

وزیر دادگستری ایران گفت: ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه قضایی مانند پولشویی و مبارزه با قاچاق همکاری خوبی دارند.

"آقوان هوسپیان" رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان هم گفت: این کشور و ایران توافق‌نامه دوجانبه‌ای را درباره همکاری‌های قضایی امضاء کرده‌اند که باید این اسناد همکاری اجرایی شود. 

هوسپیان، یکی دیگر از حوزه‌های همکاری ایران و ارمنستان را موضوع حقوق بشر دانست.

رئیس کمیته تحقیق و بازرسی‌ کل ارمنستان،  روز شنبه در صدرهیاتی وارد تهران شد. این سفر درچارچوب اجرای مفاد یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و ارمنستان انجام شده است.

 

کلیدواژه