آزمایش سامانه موشکی "تلاش" در سومین روز رزمایش مدافعان آسمان ولایت
(last modified Wed, 28 Dec 2016 10:38:22 GMT )
جدی 08, 1395 15:08 Asia/Kabul
  • آزمایش سامانه موشکی

در سومین روز رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه جنوب ایران، سامانه موشکی بومی شده تلاش برای اولین بار آزمایش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛در سومین مرحله از رزمایش "مدافعان آسمان ولایت هفت" امروز(چهارشنبه) برای نخستین بار عملکرد قدرتمند سامانه موشکی "تلاش" به همراه رادار کنترل آتش "افق" مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

سامانه موشکی تلاش پدافند هوایی کاملاً بومی است که می تواند با استفاده از موشک های صیاد، اهداف را در ارتفاع متوسط به بالا مورد اصابت قرار دهد.

امیر سرتیپ «عباس فرج‌پورعلمداری» سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت هفت در حاشیه برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت، در سومین مرحله رزمایش پس از گذشت ۲۷ سال از دوران دفاع مقدس، سامانه‌های موشکی مستقر در منطقه عملیاتی جزیره خارک از جمله سامانه "مرصاد" با شلیک موفق موشک‌های میان‌برد شلمچه، به انهدام هواگردهای متخاصم اقدام کردند.

رزمایش مشترک و سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام "مدافعان آسمان ولایت هفت" روز دوشنبه در منطقه عمومی جنوب و جنوب غرب ایران آغاز شد.

 

کلیدواژه