دلو 09, 1402 15:43 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: منتظر پایان نشست امروز کابل می‌مانیم
    وزارت خارجه ایران: منتظر پایان نشست امروز کابل می‌مانیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به نشست امروز همکاری های منطقه ای در کابل گفت ایران برای کمک به مردم افغانستان ایده هایی را مطرح کرده و باید تا پایان نشست و انتشار بیانیه آن منتظر ماند.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران بسته پیشنهادی جدیدی را در نشست ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای در کابل ارائه خواهد کرد یانه، گفت: برای کسب جزییات مطرح شده در این نشست و مباحث آن باید منتظر پایان این نشست و گزارشی که طرف‌های شرکت‌کننده می‌دهند و یا بیانیه مشترکی که در پایان نشست صادر می‌شود، بود.

قرار است عصر امروز نشست همکاری‌های منطقه ای در کابل با شرکت نمایندگان کشور‌های همسایه از جمله ایران، پاکستان، چین و روسیه برگزار شود.

کنعانی گفت: ایران در چارچوب نگاه سازنده خود مبنی بر ضرورت مشارکت سازنده و کمک به بهبود و ارتقاء وضعیت مردم افغانستان ایده‌هایی را مطرح کرده و این ایده‌ها با استقبال همسایگان مواجه شده است.

یادآور می شود حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل چندی قبل در سفر به اسلام آباد پاکستان، پیشنهاد تشکیل گروه تماس منطقه ای برای ارائه کمک به افغانستان را مطرح کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که کشور‌های منطقه و همسایه بیش از هر طرف دیگری می‌توانند در جهت کمک به تحکیم ثبات در افغانستان و توسعه اقتصادی این کشور و کمک به تامین شرایط بهتر برای شهروندان افغانستانی ایفای نقش کنند.

وی تاکید کرد: سازوکار‌های منطقه‌ای با نقش‌آفرینی کشور‌های همسایه و حمایت سازمان ملل متحد می‌تواند به ایجاد شرایط بهتر برای مردم افغانستان کمک کند و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

تاکید بر تشکیل هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان با حضور همسایگان 

کلیدواژه