حوت 16, 1402 13:37 Asia/Kabul
  • الحاق دو ناوشکن ساخت متخصصان ایرانی به نیروی دریایی ارتش
    الحاق دو ناوشکن ساخت متخصصان ایرانی به نیروی دریایی ارتش

دو ناوشکن سهند و البرز و ناو‌های موشک انداز زره و خدنگ در مراسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار " شهرام ایرانی" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه در مراسمی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس( جنوب ایران) گفت: این ناو‌ها بدست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش ساخته شدند که شامل تجهیزات و موشک‌های کروز سطح به سطح، ساحل به دریا، اژدرها، سامانه‌های مخابراتی و جنگ الکترونیک، رادار‌های ارتفاع کم و بالا هستند.

امیر دریادار " شهرام ایرانی" در این مراسم  از موتور‌های بومی ۴ زمانه دیزلی پیشرانه ناو‌های رزمی پشتیبانی و ناوشکن‌ها، رادار تاکتیکی سطحی و هوایی ارتفاع کم دریادار با قابلیت نمایش اهداف ثابت و متحرک و ضد عملیات جنگال دشمن نیز رونمایی کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: علاوه بر الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی دریایی ارتش، امروز تجهیزات و سامانه‌های بروز بالگردی، پهبادی و موشکی نیز، در هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: پهپاد  آرش با برد بیش از دو هزار کیلومتر، پهباد  سیکری باور با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، پهباد پرسه زن و هوشمند انتحاری سنجر با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، هواناو BH.۷ مجهز به موشک کروز نصیر با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر، هواناو SRN.۶ و بالگرد ترابری سنگین استالیون RH۳D از دیگر تجهیزات و سامانه‌های بروز است که به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

ایران با دارا بودن حدود 1000 فروند کشتی بزرگترین قدرت تجارت دریایی در منطقه غرب آسیا بوده و بیش از یک سوم کشتی های این منطقه را به خود اختصاص داده است. 

عملیات و حضور نیروهای دریایی ایران، نماد توانایی، قدرت و آمادگی نیروهای مسلح کشور برای مقابله با تهدیدها و تنش آفرینی آمریکا و دولت های غربی است که از هر فرصتی برای ایجاد بحران و ناامنی در منطقه استفاده می کنند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در آب های بین المللی و اقیانوس ها توانایی های عملیاتی و تاکتیکی خود را به نمایش می گذارد.

ناوشکن ایرانی دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق شد

کلیدواژه