حوت 16, 1402 16:37 Asia/Kabul
  • توافق ایران و تاجیکستان برای تولید دارو‌های مشترک
    توافق ایران و تاجیکستان برای تولید دارو‌های مشترک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی تهران برای صادرات دارو‌ها و تجهیزات پزشکی به تاجیکستان و نیز تولیدات مشترک دارویی­ خبر داد.

به گزارش­ رادیو دری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ­در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت­ در تهران گفت: برنامه‌های مشترکی با وزارت بهداشت تاجیکستان در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است که از مهمترین آنها می‌توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش­ های­ علمی مشترک و اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد.

وزیر بهداشت ایران با اشاره به­ امکانات حوزه درمان، استفاده مردم تاجیکستان از ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت ایران را­ قابل گسترش توصیف کرد.

عین اللهی در ادامه این دیدار به اقدامات حوزه بهداشت ایران در زمینه پیشگیری از بیماری ها­ اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت اجرا شده است برنامه سلامت خانواده است که­ آمادگی داریم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار­ تاجیکستان قرار دهیم.

جمال الدین عبدالله زاده وزیر بهداشت تاجیکستان­ نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در برگزاری نخستین­ همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های که صورت خواهد گرفت همکاری‌های گسترده‌ای با جمهوری اسلامی در حوزه­ سلامت داشته باشیم.

وی با موفق خواندن صنایع دارویی ایران، تولید محصولات دارویی مشترک با جمهوری اسلامی را خواستار شد.

وزیر بهداشت تاجیکستان­ بر حضور استادان و متخصصان ایرانی در حوزه آموزش در کشورش تاکید کرد.

ایران یکی از ۱۰ کشور اول دنیا در تنوع تولید دارو

دانش پیشرفته پزشکان ایرانی و رونق گردشگری سلامت در ایران

کلیدواژه