حمل 27, 1403 10:20 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد
    وزیر امورخارجه ایران: پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد که پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با «یان بورگ» وزیر امورخارجه مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده دارد، در تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح ایران به رژیم اسرائیل افزود: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل است.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در راستای پایان نسل کشی رژیم اسرائیل در باریکه غزه قدردانی کرد.

وزیر امورخارجه مالت نیز با اشاره به مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه و نیز تاکید بر خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها گفت: مالت آتش بس فوری در باریکه غزه، آزادی زندانیان و نیز تسهیل ارسال کمک‌های انساندوستانه را خواستار است.

وزیر امورخارجه ایران همچنین درگفت وگوی تلفنی با «سامح شکری» وزیر امورخارجه مصر درباره آخرین تحرکات در روابط دوجانبه و تحولات منطقه تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی بر اساس اصل دفاع منشور ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد، بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد و گفت: همه باید برای توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه تلاش کنند.

وزیر امورخارجه مصر نیز با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه و  استمرار جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه تاکید کرد همه طرف‌ها باید برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها تلاش کنند.

کلیدواژه