ثور 29, 1403 10:44 Asia/Kabul
  • باقری: ایران و روسیه تحریم‌های آمریکا را به فرصت تبدیل کرده‌اند
    باقری: ایران و روسیه تحریم‌های آمریکا را به فرصت تبدیل کرده‌اند

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست «روسیه ـ جهان اسلام» گفت: با درایت رهبران تهران و مسکو تحریم‌های آمریکا به فرصت‌های بی‌نظیر تبدیل شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران که به روسیه سفر کرده عصر روز جمعه در کنفرانس روسیه-جهان اسلام در تاتارستان گفت: روسیه و ایران موفق شده‌اند تحریم‌های آمریکا را نه تنها برای خود، بلکه برای کل منطقه به فرصت‌های جدیدی تبدیل کنند.

باقری افزود: آمریکا کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران و روسیه را تهدید می‌کند که به تحریم‌های غیرقانونی علیه هر دو کشور ادامه می‌دهد تا به دو کشور فشار بیاورد، اما با درایت رهبران ایران و روسیه، تحریم‌ها نه تنها برای دو کشور بلکه برای دیگران نیز به فرصت تبدیل شده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در ادامه گفت: ایجاد صلح در منطقه بدون روابط نزدیک اقتصادی غیرممکن است و مسکو و تهران به تقویت روابط خود ادامه خواهند داد.

نشست روسیه-جهان اسلام در تاتارستان در حال برگزاری است. هدف اصلی این نشست تقویت روابط تجاری و اقتصادی، علمی و فنی، اجتماعی و فرهنگی بین مناطق روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و همچنین، ارتقای توسعه نهادهای نظام مالی اسلامی در روسیه عنوان شده است.

نشست اقتصادی روسیه و جهان اسلام؛ هیاتی از طالبان عازم تاتارستان شد

کلیدواژه