ثور 29, 1403 19:07 Asia/Kabul
  • مقام سازمان ملل: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان کم‌نظیر است
    مقام سازمان ملل: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان کم‌نظیر است

رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان با توجه به حجم گسترده حضور این افراد در این کشور، در جهان بی نظیر است.

به گزارش رادیو دری، «لالینی ویراسامی» امروز( شنبه) در دیدار با «بهرنگ قربانی» مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان فارس در جنوب غرب ایران تصریح کرد: توجه جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان در این کشور واقعا بی نظیر بوده و او در هیچ کشوری این حجم از خدمات را با توجه به محدودیت های موجود ندیده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس نیز در این دیدار گفت: سازمان‌ های بین المللی به وظایف و وعده های خود در زمان حضور در استان های ایران بر اساس نیازمندی ها و اولویت های تعریف شده تا زمان حصول نتیجه، عمل می کند.

«بهرنگ قربانی» توجه سازمان های بین المللی مستقر در ایران در زمینه بازگشت داوطلبانه و پایدار اتباع خارجی به کشورشان را خواستار شد و افزود: با ارائه خدمات مناسب به پناهندگان در زمان حضور در کشور ایران، همزمان نیز باید زمینه توانمند سازی این افراد برای بازگشت به کشورشان نیز دنبال شود.

این مقام استانداری فارس افزود: پناهندگان در ایران از همان خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و غیره که شهروندان ایرانی استفاده می کند، بهره می برند و هیچ تفاوت و تمایزی در خدمات رسانی وجود ندارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس همچنین گفت: مراکز درمانی و آموزشی ما برای خدمت رسانی شایسته به پناهندگان، هزینه های زیادی را متحمل می شوند که البته کمک هایی از طریق سازمان ملل متحد انجام می شود، ولی پاسخگوی نیازهای جامعه پناهندگان در این استان نیست و نیازمند نگاه ویژه و تخصیص بودجه های بیشتری در حوزه آموزش و سلامت پناهندگان است.

به دلیل سالها جنگ، اشغالگری و نا امنی در برخی کشورهای منطقه ازجمله افغانستان، عراق و کویت، جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته همواره میزبان میلیونها تن از اتباع این کشورها بوده است. 

در جنگ جهانی دوم نیز ایران پذیرای بیش از 100 هزار پناهجوی اروپایی به ویژه 74 هزار پناهنده لهستانی مستاصل از جنگ بود.

وزیر کشور ایران: آغوش گرم ایران برای پذیرش پناهندگان باز بوده است

مقام سازمان ملل متحد: ایران در خدمت‌ به پناهندگان از سخاوتمندترین کشورها است

 

کلیدواژه