جوزا 26, 1403 16:56 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: هر دولتی در ایران بر سر کار بیاید باید استقلال سیاسی را حفظ کند
    رهبر معظم انقلاب: هر دولتی در ایران بر سر کار بیاید باید استقلال سیاسی را حفظ کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر حفظ استقلال سیاسی کشور تصریح کردند: هر دولتی که بر سر کار می‌آید یکی از مسائل مهمش باید این باشد که این استقلال سیاسی‌ای که به وجود آمده است را حفظ کنیم.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز در دیداری صمیمانه با  مدال آوران علمی ایران افزودند:  جمهوری اسلامی، نسبت به مسائل کلی دنیا، دارای منطق و دارای حرف و جایگاه مشخصی است. ما در قضیه فلسطین حرف داریم، در قضایای آمریکا، در قضایای دنیا و در قضیه نظم نوین جهانی حرف داریم؛ یعنی در دنیا حرف ما را می‌شنوند و روی آن حساب می‌کنند. ممکن است خیلی‌ها قبول نکنند، اما بالاخره روی این حرف حساب می‌کنند؛ این استقلال است و این را نباید از دست بدهیم.

ایشان همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران، آن را بسیار مهم توصیف و خطاب به مدال آوران علمی اظهار کردند: مشارکت در انتخابات هم مهم است که باید هر چقدر می‌توانید چه در محیط‌های دانشجویی و چه در محیط‌های کاری و خانوادگی تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب دارد؛ اگر اینها را ملاحظه کنید شاید بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران اسلامی خاطرنشان کردند: کشور ما از حدود سال ۱۳۸۰ یک حرکت و یک جهش علمی را شروع کرد، به طوری که آمارهای جهانی نشان می‌داد که ما در رتبه سرعت پیشرفت علمی چندین برابر متوسط جهانی داریم پیشرفت می‌کنیم.

ایشان یادآور شدند: البته من همان وقت هم بارها گفتم، سرعت پیشرفت نکته بسیار خوب و مهمی است، اما نکته اصلی نیست؛ برای خاطر اینکه خود پیشرفت باید اتفاق بیفتد؛ ما باید به خط جلو، به خط مقدم برسیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ در مسابقات جهانی، المپیادهای جهانی جمعاً ۲۶ مدال طلا داشتیم، در حالی که در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ نشان طلا داریم؛ یعنی در دو سال بیشتر از آن چهار سال؛ بنابراین  دوباره حرکتی در این دو سه ساله پیدا شده است که منتها این حرکت نیز  کافی نیست و ما به یک خیزش علمی احتیاج داریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای بر تلاش بیشتر نخبگان ایرانی تاکید و اضافه کردند:  مجموعه‌ جوان، به خصوص جوان نخبه واقعا برای کشور یک ثروت است و اگر چه، مدال اهمیت دارد و مایه‌ افتخار است، اما ارزش نخبه خیلی متفاوت با ارزش مدال بوده و خیلی بالاتر از این حرفهاست.

ایشان با بیان اینکه بنده به جوانها خیلی اعتقاد دارم، خطاب به جوانان مدال آور علمی تصریح کردند: شماها می‌توانید یک فضای نامطلوب را به یک فضای صددرصد مطلوب تبدیل و می‌توانید تاریخ را عوض کنید.

دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان با رهبر معظم انقلاب

دیدار مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو با رهبر انقلاب

کلیدواژه